نیکلاس وب، طراحی سایت اختصاصی، سئو وب سایت

استراتژی های سئو در صنعت سفر برای رقابت در نتایج جستجو

استراتژی های سئو در صنعت سفر برای رقابت در نتایج جستجو

برای اینکه رتبه‌بندی سایت مسافرتی در فهرست نتایج جستجو ارتقا یابد، به استراتژی سئو نیاز خواهید داشت. به طور کلی، بهتر است بدون استراتژی و تکنیک برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه بندی صفحه اقدام نکنید. سوال مهم این است که این استراتژی‌ها چه چیزی هستند و چگونه به بهبود رقابت در فهرست نتایج جستجو کمک می‌کنند؟

این استراتژی‌ها در واقع مجموعه‌ای از نکات و تکنیک‌ها هستند که مسیر شما را برای بهبود پارامترهای سئو هموار می‌کنند. زمانی که فرایند بهینه‌سازی سایت به شکل بهتری انجام شود، خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل درک بهتری از صفحه شما خواهند داشت.

در نتیجه، سایت شما به مرور زمان به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل می‌شود. با توجه به اینکه استراتژی‌ های سئو برای رقابت در SEPR بسیار متنوع هستند، در ادامه این مطلب از وبسایت سئوکار قصد داریم برخی از بهترین استراتژی‌های سئوی سفر را به شما معرفی کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا سئو در صنعت سفر مهم است؟

سئو سایت اهمیت بسیار زیادی در صنعت سفر و گردشگری دارد. بسیاری از سایت‌های مسافرتی، به صورت مداوم نگران ترافیک سایت خود هستند. بدیهی است که هر چقدر تعداد بازدید کنندگان سایت افزایش یابد، سایت مسافرتی فروش و درآمد بیشتری خواهد داشت. همانطور که می‌دانید، صنعت سفر و گردشگری بسیار سودآور است.

به همین دلیل، کسب و کارهای گوناگونی در این زمینه فعالیت می‌کنند و تعداد رقبا بسیار زیاد است. بنابراین افرادی که قصد دارند سایت‌های گردشگری راه‌اندازی کنند، باید از همان ابتدا به فکر استراتژی‌های منحصر به فرد باشند.

زمانی که از استراتژی‌های مناسب استفاده کنید، مشتریان بیشتری را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد. از طرفی، می‌توانید از سایر رقبا پیشی بگیرید. سئو سایت‌های مسافرتی، به کسب و کارهای مرتبط کمک می‌کند تا بیشتر از قبل دیده شوند و نام برند خود را توسعه دهند.

استراتژی های سئو سفر در فهرست نتایج جستجو

استراتژی‌های سئوی سفر برای رقابت در SEPR بسیار متنوع و گوناگون هستند. در ادامه برخی از این استراتژی‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

1.شناسایی کلمات کلیدی مناسب

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR، شناسایی کلمات کلیدی برای سایت‌های حوزه گردشگری است. قبل از هر چیزی، باید به دنبال یک لیست کلید واژه باشید. کلید واژه‌های مناسب، تاثیر بسیار زیادی بر بهینه‌سازی و موفقیت سایت شما دارند. همانطور که می‌دانید، اکثر گردشگران مکان‌های مورد علاقه خود را از طریق جستجو در گوگل پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک خانواده قصد دارند برای تعطیلات به شهر اصفهان سفر کنند. این خانواده قطعاً یک الی دو هفته قبل از سفر به طور کامل در اینترنت جستجو می‌کنند. ممکن از کلمات کلیدی مانند «مکان‌های دیدنی شهر اصفهان» یا «هزینه رفت و آمد در شهر اصفهان» را در نوار جستجوی گوگل سرچ کنند. بنابراین اگر از کلید واژه‌های مناسبی استفاده کنید، به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل خواهید شد و در معرض دید این کاربران قرار می‌گیرید.

در نتیجه، خیلی زود بازدیدکنندگان بیشتری به دست خواهید آورد. کلمات کلیدی که برای سایت‌های حوزه گردشگری انتخاب می‌شوند، باید با خواسته‌ها و علایق اصلی مشتریان سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، باید کلماتی را انتخاب کنید که توصیف کننده کسب و کار شما باشند.

2.تبلیغات مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ها استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت با SEPR، تبلیغات مناسب است. اگرچه کلمات کلیدی نقش مهمی در بهبود رتبه‌بندی سایت‌های گردشگری و مسافرتی دارد، اما به تنهایی کافی نیست. قدم دوم این است که از روش‌های تبلیغاتی مناسب استفاده کنید.

آیا به تبلیغات گوگل توجه دارید؟ گوگل بهترین ابزار برای تبلیغات سایت‌های مسافرتی است. همانطور که می‌دانید، گوگل مپ طی سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی برای کاربران و گردشگران پیدا کرده است. بنابراین شما می‌توانید از ابزارهای تبلیغاتی گوگل و ابزارهای گردشگر از جمله گوگل مپ استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که سایت‌های گردشگری مرتکب می‌شوند، این است که هزینه زیادی بابت تبلیغات پرداخت می‌کنند. با توجه به اینکه روش‌های تبلیغاتی بسیار متنوع هستند، انتخاب بهترین روش تبلیغاتی کار بسیار سختی خواهد بود. بنابراین بهتر است پول خود را هدر ندهید و روش درستی را برای تبلیغات انتخاب کنید.

چگونه روش تبلیغاتی درستی را انتخاب کنیم؟

اولین قدمی که باید بردارید، انتخاب مخاطبان هدف است. باید ببینید مخاطبین هدف شما بیشتر در کدام فضا فعال هستند. آیا اکثر مشتریان به صورت حضوری مراجعه می‌کنند؟ بیشتر گردشگران و مشتریان در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام یا سایت فعال هستند؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها، به شما کمک می‌کند تا مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید.

بعد از اینکه مخاطبین ایده‌آل خود را شناسایی کردید، باید میزان هزینه تبلیغات را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه بهتر متوجه این مسئله شوید، برای شما یک مثال می‌زنیم. فرض کنید اکثر مشتریان شما در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند.

در چنین شرایطی، باید برای تبلیغ خدمات گردشگری در اینستاگرام فعالیت کنید. قطعاً تبلیغ در اینستاگرام، هزینه‌های خاص خود را دارد. بنابراین باید میانگین هزینه‌ها را برآورد کنید. به عنوان مثال، حداکثر سرمایه‌ای که برای تبلیغات در اینستاگرام نیاز دارید را محاسبه کنید.

سپس ببینید چه افرادی در اینستاگرام برای شما تبلیغ می‌کنند. این افراد چه هزینه‌ای بابت تبلیغات دریافت می‌کنند؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها، به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه تبلیغ کنید و بازدهی بیشتری داشته باشید.

3.استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌های سئوی سفر برای رقابت در SEPR، استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، بهترین گزینه برای جذب گردشگران و توسعه سایت‌های مسافرتی هستند. ممکن است استفاده از کلمه کلیدی بسیار ساده به نظر برسد.

اما در واقع، استراتژی‌های گوناگونی برای به کار بردن کلمات کلیدی در سایت وجود دارد. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های به کار بردن کلمه کلیدی در محتوا، توجه به خواسته‌های اصلی مشتریان است. به عنوان مثال، گردشگران در فصل‌های مختلف خواسته‌های متفاوتی دارند.

گردشگرانی که در فصل‌های سرد سفر می‌کنند، معمولاً متقاضی دریافت مکان گرم با سیستم گرمایشی یا مواردی مانند این هستند. در حالی که گردشگرانی که در فصل گرم سفر می‌کنند، خواسته‌های معکوسی دارند. بنابراین باید نوع کلمات کلیدی را در فصل‌های مختلف و با تغییر خواسته‌های مشتریان تغییر دهید.

علاوه بر این، کلمات کلیدی در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کنند. به عنوان مثال، باید در زمان تعطیلات از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید. زمانی که به عید نوروز نزدیک می‌شوید، باید از عبارت‌هایی مثل «بهترین سفر در عید نوروز» و مواردی مانند این استفاده کنید.

4.ساخت صفحات فرود محلی

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR) ) ساخت صفحات فرود محلی است. اگر سایت مسافرتی شما مربوط به گردش در منطقه شمال کشور است، بدیهی است که باید سایت خود را برای مردم یک منطقه خاص بهینه‌سازی کنید. ابتدا تمامی شهر یا مناطقی که در آن مشغول به فعالیت هستید را مشخص کنید.

حتی اگر فعالیت بین‌المللی دارید، باید کشورهای مقصد را مشخص کنید. شاید مجبور شوید محتوای سایت خود را به دو زبان مختلف، یعنی زبان کشور خود و زبان انگلیسی منتشر کنید. سوال مهم این است که صفحات فرود محلی چه فایده‌ای برای سایت‌های سفری و گردشگری دارند؟

آیا این صفحات برای کاربران نیز سودمند هستند؟ در واقع مهم‌ترین مزیت صفحات فرود محلی، ارائه اطلاعات بهتر به کاربران محلی و غیر محلی است. این صفحه‌ها بر بهبود رتبه‌بندی سایت شما موثر هستند.

به عنوان مثال، به شما کمک می‌کنند تا برای هر منطقه از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. در نتیجه، بازدید کنندگان بیشتری به دست خواهید آورد و احتمال اینکه در بالای فهرست نتایج جستجوی محلی قرار بگیرید، افزایش خواهد یافت. با این روش، مشتریان بالقوه می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما به دست آورند.

5.استفاده از داده های ساختار یافته

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR استفاده از داده‌های ساختار یافته است. داده‌های ساختار یافته، به شما کمک می‌کنند تا دید بهتری نسبت به سایت گردشگری خود داشته باشید و ترافیک سایت را افزایش دهید. داده‌های ساختار یافته انواع گوناگونی دارند. یکی از مهم‌ترین داده‌ها، نشانه گذاری طرحواره می‌باشد که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نشانه گذاری طرحواره، یکی آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل است که اطلاعات بیشتری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. زمانی که گردشگران عبارت «زاینده رود کجاست؟» را در نوار جستجوی گوگل وارد می‌کنند، تصاویر مربوط به زاینده رود و آدرس آن در بالای فهرست نتایج جستجو نشان داده می‌شود.

بنابراین نشانه گذاری طرحواره، موقعیت سایت شما را در فهرست نتایج جستجو تغییر می‌دهد. برخی دیگر از داده‌های ساختار یافته، طراحی سوالات متداول برای وبلاگ، بررسی طرحواره برای صفحات محصول، تولید طرحواره ویدیویی، قیمت گذاری برای خدمات و محصولات یا مواردی مانند این هستند. جالب است بدانید، داده‌های ساختار باعث رشد ۲۸ تا ۱۶۰ درصدی نرخ کلیک و ترافیک سایت شما می‌شوند.

6.بروز رسانی نمایه کسب و کار

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR به روز رسانی نمای کسب و کار است. نمای کسب و کار، گوگل در واقع یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه سایت‌های گردشگری قرار گیرد. این نمایه به گردشگران و کاربران نشان می‌دهد که سایت شما درباره چه چیزی فعالیت می‌کند و چه خدمات آنلاینی را ارائه می‌دهد.

مشکل این است که بسیاری از صفحات مسافرتی و گردشگری، نسبت به این مسئله بی‌توجه هستند. زمانی که پروفایل نمایه کسب و کار خود را کامل می‌کنید، قادر به انتشار جدیدترین تصاویر و پیشنهادات خواهید بود. همچنین می‌توانید صفحه خود را شخصی‌سازی کرده و پست‌هایی با محتوای بسیار جذاب منتشر کنید. با این حال تکمیل پروفایل نمایه کسب و کار، فرایندی نیست که طی یک شب یا یک روز اتفاق بیافتد.

این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. اما نتیجه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت‌ اکثر مسافرانی که هنگام سفر به گوگل و ابزارهای آن متکی هستند، می‌توانند از نمایه کسب و کار شما برای استفاده از خدماتی مثل استراحت، دریافت اقامتگاه، دریافت بلیط و مواردی مانند این استفاده کنند.

از دیگر مزایای تکمیل نمایه کسب و کار گوگل، شامل موارد زیر هستند:

- افزودن نظرات و رتبه بندی

- پست‌ها

- افزودن مسیرهای نقشه

- ساخت فیلم و اشتراک گذاری آن

7.از Event Schemaاستفاده کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR استفاده از (Event Schema)است که معمولاً با عنوان طرح رویداد نیز شناخته می‌شود. این در واقع نوعی نشانه گذاری طرحواره است که اطلاعات بیشتری درباره رویدادهای مرتبط با کسب و کار شما در اختیار گردشگران و کاربران قرار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر جشنواره‌های تخفیفی در آینده برگزار می‌شود، می‌توانید اطلاعات مربوط به آن مثل زمان برگزاری جشنواره و نحوه ثبت نام در جشنواره را از طریق طرح رویداد به کاربران و گردشگران اطلاع دهید. Event Schema)) مورد پسند موتورهای جستجوی گوگل قرار می‌گیرد و به رتبه‌بندی سایت شما کمک می‌کند.

اگر به دنبال یک روش مناسب هستید تا سایت خود را در فهرست نتایج جستجو نمایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم از طرحواره رویداد استفاده کنید. طرحواره رویداد، مزایای گوناگونی دارد. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین مزایای آن، افزایش نرخ کلیک یا افزایش ترافیک سایت است. علاوه بر این،ل می‌توانید سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی کنید. ‌‌ استفاده از طرحواره رویداد، کمی پیچیده به نظر می‌رسد. اما با کمی اطلاعات می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

8.ممیزی سایت

از دیگر استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR) ) ممیزی و بررسی سایت است. یک بررسی کامل و جامع، اطلاعات دقیقی درباره عملکرد سایت گردشگری شما ارائه می‌دهد. جالب است بدانید بسیاری از سایت‌ها و کسب و کارها، به این مرحله توجهی ندارند. بنابراین می‌توانید با بررسی دقیق سایت، از سایر رقبا پیشی بگیرید و رتبه‌بندی بهتری بدست آورید.

سوال مهم این است که چگونه ممیزی سایت مسافرتی را انجام دهیم؟ برای انجام این کار، باید به چند مسئله مهم توجه داشته باشید. اولین مسئله، برنامه ریزی سئو است. برای انجام این کار، باید به سه نوع سئو توجه داشته باشید.

سئو درون صفحه شامل اضافه کردن کلمات کلیدی به عنوان صفحات، استفاده از متاتگ‌ها، استفاده از متن جایگزین تصویر، توضیحات متا و مواردی مانند این می‌باشد. مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، سئو خارج صفحه است. سئو خارج صفحه، شامل تمامی اقداماتی است که در خارج از سایت شما انجام می‌شود.

به عنوان مثال ایجاد بک لینک، نوشتن پست مهمان یا اشتراک گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی، نمونه‌هایی از سئو خارج صفحه هستند. در کنار آن، بهتر است به سئو فنی نیز توجه داشته باشید. سئو فنی شامل اقداماتی است که برای بهبود خزیدن در سایت شما انجام می‌شود.

9.شهرت خود را حفظ کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR حفظ شهرت است. حفظ شهرت و اعتبار برند برای کسب و کارهای آنلاین، کار چندان ساده‌ای نیست. اگر در زمینه گردشگری و مسافربری فعالیت می‌کنید و اکثر فعالیت‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، بهتر است توجه زیادی به اعتبار برند داشته باشید.

فراموش نکنید هر چقدر کاربران نظر بهتری درباره کسب و کار شما داشته باشند، بازدیدکنندگان بیشتری بدست خواهید آورد. علاوه بر این، حفظ شهرت بر رتبه‌بندی صفحه نیز موثر است. موتورهای جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی برای اعتبار برند شما قائل هستند. صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند، راحت‌تر در معرض دید خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل قرار می‌گیرند. این صفحات حتی بک لینک‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

روش‌های مختلفی برای بهبود شهرت کسب و کار وجود دارد. همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش‌ها تکمیل نمایه کسب و کار است. برای مدیریت شهرت، باید نظرات و دیدگاه‌های کاربران مختلف را مورد بررسی قرار دهید. آنچه که مردم درباره شما می‌گویند، نشان دهنده نوع اعتبار و شهرت شما است.

10.محتوای با کیفیت ایجاد کنید

این استراتژی یکی از ساده‌ترین و کلیشه‌ای‌ترین استراتژی‌هایی است که باید برای بهبود رقابت در فهرست نتایج جستجو انجام شود. مهم‌ترین چیزی که باید مورد توجه سایت‌های مسافرتی و گردشگری قرار گیرد، نحوه تولید محتوا است. از هر ده بازاریاب حرفه‌ای، ۸ نفر آن‌ها تولید محتوای با کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند. اما مزیت

تولید محتوای با کیفیت چیست؟

یک محتوای مناسب و با کیفیت، به شما فرصت می‌دهد تا سایت خود را در فهرست نتایج جستجو رتبه‌بندی کنید. همچنین به راحتی می‌توانید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و بک لینک‌های بیشتری دریافت کنید. محتوای مناسب، به گوگل نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد هستید. زیرا از محتوای سایر صفحات را کپی نکرده‌اید. علاوه بر این کاربران نیز به شما اعتماد خواهند کرد.

اما سوال این است که چه محتوایی برای سئو سفر مفید می‌باشد؟ قطعاً باید وبلاگ نویسی را در اولویت قرار دهید. اما می‌توانید محتواهای گوناگون مثل محتوای ویدیویی، تصاویر و مواردی مانند این را منتشر کنید. البته یک ایده مناسب برای تولید محتوای سایت‌های گردشگری، محتوای تولید شده توسط کاربر است. از اوقات خوش گردشگران در سفرهای تفریحی خود فیلم بگیرید و از این طریق، مشتریان بیشتری جذب کنید.

11.بهینه سازی سایت به صورت مکرر

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR بهینه سازی سایت به صورت مکرر است. بعد از اینکه فرایند بررسی سایت را انجام دادید، باید برای بهینه سازی مداوم سایت برنامه‌ریزی کنید. آپدیت و بهینه سازی مداوم سایت گردشگری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

همانطور که می‌دانید، تجربه کاربری از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل است و به صورت مستقیم بر بهبود رتبه‌بندی صفحه تاثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی سایت، فرایندی است که باید به صورت مداوم تکرار شود. هر بار که این فرایند را تکرار می‌کنید، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت‌. به عنوان مثال، مشکلات سایت را شناسایی می‌کنید.

همچنین فرصت‌های جدیدتری برای سرمایه‌گذاری پیدا خواهید کرد. هنگام انجام این کار، بهتر است به برخی مسائل مثل سرعت بارگذاری صفحه، نحوه بهینه‌سازی محتوا و ساخت لینک توجه داشته باشید. علاوه بر این، نباید برای بهینه‌سازی سایت صرفاً به محتوای آماری تکیه کنید. بلکه بهتر است داده‌های تحلیلی را نیز ارزیابی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید رفتار کاربران را تحلیل کنید و به نتایج جدیدتری برسید.

12.ردیابی تجزیه و تحلیل

یکی دیگر از استراتژی‌های منحصر به فرد برای بهبود سئو سفر در فهرست نتایج جستجوی گوگل، ردیابی تجزیه و تحلیل است. تمامی اطلاعات سایت را تجزیه و تحلیل کرده‌اید؟ خب، حالا باید چه کار کرد؟ نباید اطلاعات را به حال خود رها کنید. بلکه باید به دنبال داده‌های کلیدی برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود باشید.

زمانی که داده‌های آماری سایت را تجزیه و تحلیل می‌کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که چه روش‌هایی برای افزایش بازدید از صفحه مناسب هستند. همچنین درک خواهید کرد که کاربران به چه خدمات یا اطلاعاتی نیاز دارند. علاوه بر این، ردیابی تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند تا نظارت دقیق‌تری بر عملکرد سایت خود داشته باشید.

به مرور زمان، به اطلاعات و تجربیات بهتری دست پیدا می‌کنید. این اطلاعات بر بهبود تجربه کاربری موثر هستند. مسئله دیگر نرخ تعامل یا نرخ ترافیک است. همانطور که می‌دانید، داده‌های حاصل از این دو پارامتر اهمیت بسیار زیادی دارند و باید به دقت بررسی شوند. به عنوان مثال، داده‌های حاصل از نرخ تعادل به شما نشان می‌دهند که مردم کدام منطقه تمایل بیشتری برای ارتباط با سایت گردشگری شما دارند.

13.تمرکز روی لینک سازی

هیچگاه قدرت لینک سازی را دست کم نگیرید. ساخت بک لینک یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای سئو سفر و بهبود رقابت در فهرست نتایج جستجو است. بسیاری از مردم هنگام جستجو در اینترنت، روی لینک‌های مرتبط با علایق و اهداف خود کلیک می‌کنند. به عنوان مثال، فرض کنید سایت شما در زمینه سفرهای تفریحی یا بین‌المللی فعالیت می‌کند.

حال فرض کنید فردی در یک سایت مهاجرتی مشغول مطالعه روش‌های سفر به کشور ترکیه است. این فرد ممکن است هنگام مطالعه محتوای متنی، با لینک سایت شما برخورد کند. اگر لینک سایت شما به اندازه کافی جذابیت داشته باشد، کاربر را برای کلیک ترغیب خواهد کرد. بنابراین بک لینک‌ها به صورت طبیعی رتبه سایت را افزایش می‌دهند.

زیرا باعث بیشتر شدن تعداد بازدید کنندگان و نرخ کلیک خواهند شد. البته نکته مهم این است که از سایت‌های معتبر بک لینک دریافت کنید. می‌توان لینک سایت را در پست وبلاگ، مصاحبه‌ها یا سایت‌های مرتبط منتشر کرد. مطالعات نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از سئوکاران، لینک سازی را یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بهینه‌سازی سئو سایت می‌دانند.

14.بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت در SEPR بهینه سازی تصاویر است. همانطور که می‌دانید، در حال حاضر اکثر مردم به محتوای تصویری علاقه بیشتری دارند. بنابراین بهینه‌سازی تصاویر سایت، شما را به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل خواهد کرد.

بسیاری از سایت‌های گردشگری و مسافرتی، صرفاً محتوای متنی تولید می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید از این سایت‌ها پیشی بگیرید و رتبه‌بندی بهتری بدست آورید. قبل از اینکه تصاویر مناسب را منتشر کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

نکات مهم هنگام بهینه سازی تصاویر

برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام بهینه‌سازی تصاویر مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر هستند:

1. تصاویر شما باید کاملاً با اصول و قوانین سئو مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، بهتر است از تگ جایگزین تصویر استفاده کنید. همچنین می‌توان از کلمات کلیدی مناسب در زیر تصویر استفاده کرد.

2. تصاویر باید کیفیت بالایی داشته باشند. همچنین بهتر است عناصر نامناسب مثل واترمارک را حذف کنید.

3. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه، تصاویر را فشرده کنید. همچنین می‌توان از طراحی ریسپانسیو در زیر تصاویر برای پاسخگویی به کاربران استفاده کرد.

15.استفاده از رسانه های اجتماعی

به هیچ وجه نمی‌توانید در قرن ۲۱ رسانه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید. مهم نیست که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، در هر صورت به رسانه‌های اجتماعی برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود نیاز خواهید داشت. در واقع، رسانه‌های اجتماعی یک بستر یا پلتفرم مناسب برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه و بهبود تعامل کسب و کار با مردم هستند.

همانطور که می‌دانید، تعامل با کاربران برای سایت‌های مسافرتی و گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر مشتریان ارتباط بهتری با شما داشته باشند، رضایت بیشتری خواهند داشت. زیر اکثر کاربران، سوالاتی درباره نحوه دریافت بلیط نحوه سفر و مواردی مانند این دارند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، به مرور زمان مشتریان وفادار به برند را افزایش داده و کسب و کار شما را به یک برند مشهور تبدیل می‌کند.

زمانی که برند شما شهرت بیشتری داشته باشد، بک لینک‌های بهتری دریافت خواهید کرد. انتخاب نوع رسانه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. به سراغ رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام یا توییتر بروید. محتوایی که در این رسانه‌ها منتشر می‌شود، به سرعت مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

16.درک موتورهای جستجو و عملکرد جستجوی ارگانیک

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئوی سفر برای رقابت درSEPR درک موتورهای جستجو و عملکرد جستجوی ارگانیک است. اگر یک سایت مسافرتی دارید، بهتر است عملکرد موتورهای جستجو را به صورت کامل درک کنید. می‌توانید از برخی راهنماهای روانشناختی برای انجام این کار استفاده کنید. مطالعات روانشناختی نشان می‌دهد، مشتریان علاقه‌مند به سفر در چهار لحظه روانی و عاطفی قرار می‌گیرند.

1. لحظه اول رویا پردازی است. یعنی ابتدا فکر رفتن به سفر در ذهن مشتری ایجاد می‌شود. در این حالت، مشتری با خود می‌گوید شاید برای تعطیلات به این مکان سفر کنم.

2. لحظه دوم برنامه‌ریزی است در این حالت مشتری تصمیم جدی‌تری برای سفر می‌گیرد و احتمالات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

3. لحظه سوم رزرو است. در این حالت، مشتریان کاملا به تصمیم خود متعهد هستند و زمانی را برای رفتن به سفر انتخاب می‌کنند.

4. لحظه چهارم تجربه کردن است. یعنی زمانی که مشتریان به مقصد می‌رسند و به دنبال تجربیات خوشایند هستند. اما اینکه تجربیات گردشگران خوشایند باشد یا خیر، به کسب و کار شما بستگی دارد.

مهم‌ترین وظیفه شما این است که یک محتوای مناسب تولید کنید. این محتوا باید هر یک از این مراحل را مورد بررسی قرار دهد. به این ترتیب، مشتریان به راحتی با محتوای سایت شما درگیر خواهند شد و به احتمال زیاد از خدمات کسب و کار شما استفاده می‌کنند.

17.ارائه اطلاعات بیشتر

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو سفر برای رقابت در فهرست نتایج جستجو، ارائه اطلاعات بیشتر به گردشگران و کاربران است. کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، به اطلاعات زیادی درباره سفر نیاز دارند. در این حالت، سایت شما باید به عنوان مجری تور عمل کند. یعنی آنچه را که گردشگران و کاربران به آن نیاز دارند، ارائه دهند.

نکته مهم این است که اطلاعات شما باید نسبت به سایر رقبا متمایز باشد. در هر صورت، تمامی سایت‌های گردشگری اطلاعاتی درباره نحوه سفر به مناطق جغرافیایی خاص ارائه می‌دهند. اما شما باید اطلاعات عمیق‌تر و دقیق‌تری ارائه دهید. نیازی نیست مطالب اضافی و غیر ضروری را بیان کنید. به عبارت دیگر، سایت شما باید مانند ویکی پدیا عمل کند و منبع اطلاعات گردشگری باشد.

زمانی که صحبت بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ به میان می‌آید، تولید محتوای کامل و جامع در اولویت بالایی قرار دارد. این مسئله نه تنها به سود کاربران است، بلکه به نفع شما نیز خواهد بود. موتور جستجوی گوگل بیشتر از هر زمان دیگری به محتوای دقیق و کامل اهمیت می‌دهد. بنابراین انتشار محتوای کامل‌تر، روش مناسبی برای بهبود رتبه‌بندی سایت است.

18.تمرکز روی طراحی

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ های سئو سفر، تمرکز روی طراحی است. اکثر کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، به جذابیت ظاهری سایت توجه می‌کنند. هر چقدر ظاهر سایت شما بهتر باشد، کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت. همانطور که می‌دانید، رضایت کاربران به صورت مستقیم با بهبود تجربه کاربری مرتبط است.

بهبود تجربه کاربری، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است. بنابراین صرفاً روی انتشار محتوای با کیفیت تمرکز نکنید و جذابیت ظاهری سایت را نیز ارتقا دهید. البته ساخت و طراحی یک سایت حرفه‌ای نیاز به صرف هزینه و زمان دارد. طراحی سایت، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که درآمد و سود بالایی را نصیب کسب و کار شما می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره استراتژی‌ های سئو سفر برای رقابت در SEPR توضیح داده شد. سایت‌های گردشگری و مسافرتی، باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشند. خدمات این سایت‌ها اهمیت بسیار زیادی برای کاربران و گردشگران دارند. از لحظه‌ای که مردم سفر خود را آغاز می‌کنند تا زمانی که آن را به پایان می‌رسانند، خدمت رسانی و کیفیت کار شما را ارزیابی خواهند کرد.

سایت‌های گردشگری باید توجه بسیار زیادی به سئو محلی داشته باشند. همچنین باید میزان تعامل خود را افزایش دهند. با توجه به اینکه اکثر مردم بلیط سفر خود را از طریق اینترنت رزرو می‌کنند یا در اینترنت به دنبال مکان‌های تفریحی مناسب هستند، بنابراین راه‌اندازی سایت برای کسب و کارهای گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد.

برچسب ها :

سئو ,طراحی سایت ,برنامه نویسی ,استراتژی های سئو ,سئو سفر ,

ارتباط سریع با نیکلاس وب

(مشاوره دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت اختصاصی، شبکه های اجتماعی)

تعرفه و هزینه سئو سایت