نیکلاس وب، طراحی سایت اختصاصی، سئو وب سایت

چگونگی بهبود سئو سایت توسط کارشناسان و نحوه کمک به موتورهای جستجو

چگونگی بهبود سئو سایت توسط کارشناسان و نحوه کمک به موتورهای جستجو

شاید تصور کنید متخصصان سئو صرفاً بر بهینه‌سازی سایت تاثیر می‌گذارند. اما تاثیر این افراد بر موتور جستجوی وب، بسیار بیشتر از این حرف‌ها است. مهم‌ترین بخش‌های موثر بر عملکرد یک سایت، سئو و بهینه‌سازی وب هستند. به عبارت دیگر، شاید تصور کنید سئوکاران صرفاً وظیفه بهینه‌سازی سایت را بر عهده دارند و تاثیری بر اعتبار یا عملکرد موتورهای جستجو ندارند.

در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست. متخصصان سئو می‌توانند به عملکرد موتورهای جستجو کمک کنند و جهت آن را تغییر دهند. در ادامه قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که چگونه متخصصان سئو، وب را بهبود می بخشند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از وبسایت تخصصی سئوکار با ما همراه باشید.

چگونه سئوکاران همیشه به موتورهای جستجو کمک کرده اند؟

از یک بازه زمانی به بعد، سئوکاران تاثیر بسیار زیادی بر موتورهای جستجو داشته‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده، این افراد از سال ۲۰۰۱ به بهبود عملکرد موتورهای جستجو کمک کرده‌اند. اگر با موتورهای جستجوی قدیمی مثل یاهو آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که در آن زمان بهینه‌سازی سایت شامل فرایندهایی مثل استفاده از کلمات کلیدی در برچسب یا توضیحات متا بود.

این یک نگاه بسیار ساده و قدیمی نسبت به بهینه‌سازی سایت است که به مرور زمان باعث تولید محتواهای هرزنامه و به هم ریختگی شبکه جهانی وب شد. در آن زمان، کمتر کسی پیدا می‌شد که در زمینه سئو تخصص داشته باشد یا ایده‌های جدیدی در این زمینه ارائه دهد. بعد از مدتی، موتورهای جستجوی جدید و پیشرفته‌تری مثل گوگل معرفی شدند. گوگل توانست تحول عظیمی در فرایند جستجو و عملکرد متخصص سئو ایجاد کند.

بعد از آن، سئوکاران متوجه شدند برای تولید محتوا به الگوریتم نیاز دارند. این الگوریتم‌ها میزان تولید محتوای هرزنامه را تا حد زیادی کاهش دادند. از همان زمان بود که گوگل کلمه سئو را به مخاطبین خود معرفی کرد. کسب و کارها تلاش کردند تا با دنبال کردن الگوریتم‌های گوگل و بهینه‌سازی سئو سایت، موقعیت صفحه خود را در فهرست نتایج جستجو تغییر دهند.

اقدامات متخصصان سئو برای موتورهای جستجو

متخصصان سئو اقدامات گوناگونی برای موتورهای جستجو انجام دادند. آن‌ها به صورت شبانه روزی الگوریتم‌های گوگل را دنبال و خطاها یا مشکلات آن را شناسایی کردند. این الگوریتم‌ها زاده تخیل متخصصان نیستند. بلکه با تحقیق روی اطلاعات جدید، به کارگیری تجربیات گذشته و مطالعه دقیق، ابداع شدند.

هدف از به کارگیری الگوریتم‌ها، تولید محتوای با کیفیت برای جذب کاربران بیشتر بود. این افراد توانستند نقش بالقوه‌ای در افزایش کیفیت سایت‌ها یا موتور جستجوی گوگل داشته باشند. حال نتیجه چه بود؟ نتیجه این بود که بسیاری از کاربران جذب این سایت‌ها شدند. در نتیجه، گوگل توانست اعتبار بیشتری به دست آورد.

در ابتدا، فرایند بهینه‌سازی سایت شامل بهینه‌سازی داخل صفحه و خارج صفحه بود. اما به مرور زمان، به شاخه‌های مختلفی تقسیم شد. بنابراین عملکرد متخصصان سئو سایت نه تنها بر درآمد یک کسب و کار یا کیفیت اعتبار سایت تاثیر می‌گذارد، بلکه بر اعتبار موتور جستجو نیز موثر است. برخی از رایج‌ترین اقدامات شامل موارد زیر هستند.

تمرکز بر محتوای با کیفیت

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که متخصصان سئو انجام دادند، تمرکز بر محتوای با کیفیت بود. بر اساس الگوریتم‌های گوگل، سایت‌ها باید محتوای جذاب و غیر کپی منتشر می‌کردند. کارشناسان سئو این الگوریتم‌ها را دنبال کردند. به عنوان مثال محتوای قدیمی را حذف کرده و محتوای جدید بارگذاری کردند. همچنین مطالب نامربوط را از سایت حذف کردند.‌ به جای آن تصمیم گرفتند مطالب جدید و نوآورانه را منتشر کنند. این اطلاعات بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفتند و با علایق یا اهداف کاربران همخوانی داشتند.

کد HTML بدون خطا

یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات متخصصان سئو، استفاده از کد (html) بدون خطا بود. هر چقدر تعداد خطاها کاهش یابد، پایگاه کدگذاری بهتر به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

تنظیم ریدایرکت های 301 و تگ های متعارف

با کمک ریدایرکت‌ها، کاربران به صفحاتی با محتوای نامناسب منتقل نمی‌شوند. در نتیجه سایت به راحتی می‌تواند اطلاعات خود را بروز رسانی کند. این مسئله نه تنها به نفع سایت است، بلکه بر کیفیت نتایج موتور جستجو نیز موثر می‌باشد.

دنبال کردن دستورالعمل‌ های موتور های جستجو

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که متخصصان سئو انجام دادند، دنبال کردن دستورالعمل‌های موتور جستجو بود. علاوه بر الگوریتم‌ها، توسعه دهندگان گوگل دستورالعمل‌های جدید را به صورت ماهانه یا هفتگی معرفی می‌کنند که به بهبود عملکرد سایت کمک می‌کند. دنبال کردن این دستورالعمل‌ها، باعث بهبود رتبه‌بندی سایت در فهرست نتایج جستجو شده است. همچنین کیفیت نتایج موتور جستجوی گوگل را افزایش داده است.

استفاده از وبلاگ مهمان

وبلاگ مهمان نیز تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت موتور جستجوی گوگل گذاشته است. پست مهمان بهترین گزینه برای جذب مخاطبان و کاربران است. انتشار پست مهمان، به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود که بر رتبه بندی سایت تاثیرگذار خواهد بود. این مسئله نه تنها باعث اشتراک دانش و علوم جدید می‌شود، بلکه از تکثیر وبلاگ‌های نامناسب در وب جلوگیری می‌کند.

آموزش مفهوم سئو

به مرور زمان، کارشناسان سئو اطلاعات جدیدی درباره بهینه‌سازی سایت به دست آوردند. آن‌ها توانستند این اطلاعات را به سایر افراد علاقه‌مند منتقل کنند. نتیجه این شد که بعد از گذشت چند دهه، اعتبار موتور جستجوی گوگل تا حد زیادی افزایش یافت. گوگل، این اعتبار را مدیون دانش و تجربه بسیاری از کارشناسان سئو است.

رویکرد صحیح سئو چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای سئوکاران مبتدی ایجاد می‌شود، این است که رویکرد صحیح سئو و بهینه سازی سایت چیست. کیفیت موتور جستجو به صورت مستقیم با افرادی مرتبط است که محتوا را منتشر می‌کنند. همچنین افرادی که محتوا را فهرست‌بندی می‌کنند یا افرادی که محتوا را جستجو می‌کنند، بر کیفیت موتورهای جستجو موثر هستند.

در واقع همه افرادی که از وب استفاده می‌کنند، در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند و به نوعی بر موتور جستجوی گوگل موثر هستند. بنابراین اگر شما یک سئوکار مبتدی هستید، می‌توانید به عنوان یک فرد کوچک تاثیر بسیار زیادی بر این فضا داشته باشید. می‌توانید با اقدامات کوچک خود، به بهبود وب کمک کنید.

با توجه به اینکه اینترنت به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود، بنابراین محتوای شما باید قابلیت انتشار در فضاهای مجازی داشته باشد. سئوکاران باید دید خود را گسترده‌تر کنند و از منظر وسیع‌تری به بهینه‌سازی سئو سایت بیاندیشند. اگر هدف کلی شما افزایش درآمد باشد، به هیچ وجه نمی‌توانید به بهبود رتبه‌بندی سایت خود کمک کنید یا کیفیت موتور جستجوی گوگل را افزایش دهید.

موقعیت موتورهای جستجو در شبکه جهانی وب

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که موتورهای جستجو شبکه جهانی وب نیستند. بلکه زیر شاخه‌ای از شبکه جهانی وب هستند. همین مسئله می‌تواند چشم انداز شما را گسترده‌تر کند. در عصر حاضر، متخصصان سئو حرفه‌ای خود را به الگوریتم‌های گوگل محدود نمی‌کنند. بلکه اطلاعاتی درباره الگوریتم‌های سایر موتورهای جستجو به دست می‌آورند. یعنی به جای اینکه سایت خود را صرفاً با استانداردهای موتور جستجوی گوگل هماهنگ کنید، آن را با استانداردهای شبکه جهانی وب تطبیق دهید.

این مسئله، باعث بهبود رتبه‌بندی سایت برای بازه زمانی طولانی مدت می‌شود. علاوه بر این، از آسیب دیدن سایت هنگام بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل جلوگیری می‌کند. متأسفانه بسیاری از سایت‌ها رتبه‌بندی خود را هنگام بروز رسانی الگوریتم‌ها از دست می‌دهند و به پایین فهرست نتایج جستجو منتقل می‌شوند. البته نباید صرفاً روی بروز رسانی‌ها و تغییرات الگوریتم تمرکز داشته باشید.

به جای آن، سعی کنید موتور جستجوی گوگل را به مکان بهتری برای دریافت اطلاعات تبدیل کنید. باید استانداردها و چهارچوب‌های جدیدی برای سایت خود بسازید که به بهبود کیفیت شبکه جهانی وب و کیفیت موتورهای جستجو کمک کند. البته توجه داشته باشید که منظور ما صرفاً موتور جستجوی گوگل نیست. بلکه این اطلاعات درباره تمامی موتورهای جستجو صدق می‌کند.

اولویت بندی استانداردهای وب

سوال مهم این است که چگونه استانداردهای وب را اولویت بندی کنیم؟ با توجه به اینکه موتورهای جستجو زیر مجموعه‌ای از شبکه جهانی وب هستند، بنابراین مهم‌ترین هدف آن‌ها ارائه نتایج جستجوی با کیفیت برای افزایش اعتبار وب است. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین اقدامات برای اولویت بندی استانداردهای وب را معرفی کنیم.

اجرای پیشگیرانه استاندارد ها

یکی از مهم‌ترین روش‌ها، اجرای پیشگیرانه استانداردها است. شما نباید منتظر بروز رسانی‌های جدید موتورهای جستجو باشید. بلکه باید مشکلات را شناسایی کرده و از قبل پیشگیری کنید. برای اینکه بهتر متوجه این مسئله شوید، برای شما یک مثال می‌زنیم. به عنوان مثال، فرض کنید کاهش سرعت بارگذاری صفحه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوگل است.

در این حالت، ممکن است موتور جستجوی گوگل دستورالعمل جدیدی را برای رفع این مشکل صادر کند. قطعاً شما به عنوان یک سئوکار، قبلا با این مشکل مواجه شده‌اید. بنابراین نباید دست روی دست بگذارید تا دستورالعمل جدید توسط توسعه دهندگان گوگل صادر شود. به عبارت دیگر، شما باید از موتورهای جستجو و تصمیمات آن‌ها جلوتر باشید.

توانمندسازی سئوکاران و صاحبان وب سایت

یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات، توانمندسازی سئوکاران و صاحبان سایت است. اگر یک سایت تازه کار هستید، نباید صرفاً روی تولید محتوا یا کسب درآمد تمرکز کنید. ابتدا سعی کنید سئوکاران حرفه‌ای یا مبتدی را استخدام کرده و به آن‌ها آموزش دهید. یک متخصص سئو واقعی، باید اطلاعات کاملی درباره الگوریتم‌های گوگل داشته باشد. همچنین باید به استانداردهای شبکه جهانی وب مسلط باشد.

تضمین اعتبار و اعتماد

تضمین اعتبار و اعتماد، یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که متخصصان سئو باید برای اولویت بندی استانداردهای وب انجام دهند. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، در هر صورت باید دانش کاملی درباره آن حوزه داشته باشید. به عنوان مثال، متخصصان باید توانایی تشخیص مشکلات فنی سایت را داشته باشند و ویژگی‌های سایت را با استانداردهای وب تطبیق دهند. این مسئله باعث افزایش اعتبار سایت خواهد شد.

پذیرش معنایی وب

در عصر حاضر، کاربران برای کسب اطلاعات صرفاً از سایت استفاده نمی‌کنند. بلکه از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند. استراتژی دهان به دهان باعث شده است تا بسیاری از کاربران، به توصیه‌ها و ادعاهای شبکه‌های اجتماعی اعتماد داشته باشند. به همین دلیل، باید بین ادعای سایت و ادعای رسانه‌های اجتماعی ثبات و تعادل وجود داشته باشد در غیر این صورت کاربران فقط به یک سمت کشیده خواهند شد.

بهینه سازی فراتر از موتورهای جستجو؛ تمرکز بر کاربران و استاندارد‌ها

برای اینکه موقعیت بهتری در فهرست نتایج جستجو داشته باشید و به اعتبار موتورهای جستجو کمک کنید، باید بر کاربران و استانداردهای شبکه جهانی وب تمرکز کنید.

رویکردی نسبت جامع به سئو

بهتر است اطلاعات قدیمی را دور بریزید و نگاه خود را نسبت به بهینه‌سازی سئو سایت تغییر دهید. صرفا به اعتبار کسب و کار خود تکیه نکنید. بلکه با سایر کسب و کارهای مشابه همکاری داشته باشید و تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. همه این عوامل باعث می‌شوند تا وب را به مکان بهتری تبدیل کنید.شاید تصور کنید سئو صرفا به معنی بهینه سازی سایت است. اما چیزی فراتر از این است و شامل مستئل گوناگونی می‌باشد. با کمک سئو، می‌توانید مشتریان وفاداری داشته باشید، نام برند خود را توسعه دهید، درآمد خود را افزایش دهید و بر دانش جهانی تاثر گذار باشید.

سخن پایانی

به طور کلی، متخصصان سئو تاثیر بسیار زیادی بر بهبود وب و اعتبار موتورهای جستجو دارند. این کار از طریق روش‌های مختلف مثل دنبال کردن الگوریتم‌های موتورهای جستجو و پیروی از استانداردهای شبکه جهانی وب انجام می‌شود. دستورالعمل‌های موتورهای جستجو، کارشناسان سئو را مجبور می‌کنند تا محتوای با کیفیت تولید کنند.

برچسب ها :

سئو ,سئو سایت ,طراحی سایت ,برنامه نویسی ,بهینه‌سازی سئو سایت ,

ارتباط سریع با نیکلاس وب

(مشاوره دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت اختصاصی، شبکه های اجتماعی)

تعرفه و هزینه سئو سایت