نیکلاس وب، طراحی سایت اختصاصی، سئو وب سایت

گوگل ادز مسدود شد

گوگل ادز مسدود شد

در تاریخ 1400/07/17 گوگل ادز مسدود شد. (البته این اتفاق از 1 روز قبل استارت خورد) در پی تحریم های جدید، شرکت گوگل ip های ادوردز ایران را مسدود کرده است و گوگل ادوردز رسما برای ایرانی ها بسته شده است. گوگل خبری هم منتشر نکرده است که تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد داشت و یا محدودیت های اعمال شده تا چه زمانی پا برجا هستند.

با بررسی های انجام شده مشخص دلیل این اتفاق این است که، تمامی لینک‌های گوگل ادز و همچنین تمامی ip ها برای تِرَک شدن به آدرس دامنه googleadservices.com هدایت می‌شوند که چند سالی است در ایران فیلتر شده است. در واقع تا پیش از این، حدود 90 درصد از لینک‌های google ads به دامنه اصلی گوگل یعنی google.com و تنها 10 درصد آنها به googleadservices ری‌دایرکت می‌شدند و چون تعدادشان کم بود به چشم مشتریان نمی‌آمد.

سابقه بسته شدن گوگل ادز

بین سالهای 95 و 96 نیز google اقدام به مسدود کردن آی پی های ایرانی کرد که بعد از 2 ماه این محدودیت ها را برای دامنه های com موجود در ایران برداشت. اما از آن سال تاکنون دیگر کسی نمی توانست با دامنه هایی که پسوند ir دارند اقدام به تبلیغات در گوگل کند و تنها با دامنه com اینکار ممکن بود.

برای مثال دیجی کالا چون پسوند دامنه اش .com میباشد میتوانست در گوگل تبلیغات انجام دهد اما سایت دیوار چون پسوند نامش .ir بود نمیتوانست.

امروز هم در اقدامی ناگهانی گوگل تمامی ip های ایرانی را که از خدمات ادوردز استفاده می کردند مسدود کرده است. اگر محدودیت های اعمال شده برداشته نشوند تمامی کسب و کارها باید برای ادامه فعالیت خود به سمت سئو سایت بروند و بهینه سازی وب سایت را جدی بگیرند. قطعا با اینکار جنگی تمام عیار در نتایج سرپ گوگل(رتبه های گوگل) رخ خواهد داد و صاحبین وب سایت ها برای شناخته شدن و کسب درآمد باید تنها بر روی seo متمرکز شوند.

در نتیجه با این اتفاق همه به دنبال بهینه سازی سایت خود به صورت ارگانیک و موفق شدن در نتایج جستجو با سئو حرفه ای خواهند بود.

مهم ترین آسیب را از این اقدام کسب و کارهای جدید و شرکت های متوسط و کوچک خواهند دید، واقعا این موضوع برای هیچکس خوشایند نیست، ما به عنوان سئو ایران نیز از این اقدام خرسند نیستیم و در تلاشیم تا راهی برای رفع این مانع و بازگشت گوگل ادز برای کاربران ایرانی بیابیم.

برچسب ها :

گوگل ,گوگل ادز ,

ارتباط سریع با نیکلاس وب

(مشاوره دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت اختصاصی، شبکه های اجتماعی)

تعرفه و هزینه سئو سایت