نیکلاس وب، طراحی سایت اختصاصی، سئو وب سایت

استراتژی های سئو در سال 2024

استراتژی های سئو در سال 2024

همه ی کسب و کارهای آنلاین می دانند که بهینه سازی موتورهای جستجو در موفقیت کسب کارشان بسیار موثر است. تکنیک های سئو دائما در حال تغییر هستند و برای اینکه بتوانید از استراتژی های مناسب در تولید محتوا و مدیریت کسب و کار خود استفاده کنید باید در روند تغییرات باشید. اگر همچنان از تکنیک های قدیمی برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می کنید زمان آن رسیده تا از استراتژی های سئو سایت در سال 2024 استفاده کنید. استفاده از تکنیک های قدیمی نه تنها تغییری در روند پیشرفت شما ایجاد نمیکند بلکه ممکن است تاثیرات منفی داشته باشند. حتما مقاله تعیین استراتژی سئو سایت را مطالعه کنید تا در تعیین یک برنامه مشخص برای موفقیت در گوگل خلائی نداشته باشید

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو

هوش مصنوعی تاثیر بسیاری در تعامل افراد با محتوای آنلاین دارد و لازم است که بدانید اخیرا عامل بسیار مهمی در سئو نیز است. از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی می توان به الگوریتم Rankbrain اشاره داشت که به یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت ها در نتایج موتورهای جستجو در سال 2022 مبدل خواهد شد. از زمانی که گوگل این الگوریتم را معرفی کرد بیشتر کسب و کارها تعجب کردند که چگونه این الگوریتم بر استراتژی های سئو سایت تاثیر خواهد گذاشت.

کارشناسان بر این باورند که یکی از عوامل مهمی که در رتبه بندی الگوریتم رنک برین تاثیر می گذارد نرخ کلیک و مدت زمانی است که جستجوگران در یک سایت می گذرانند. پس محتوایی که تولید می کنید باید به نحویی سازماندهی شده باشد که توجه کاربران را به خود جذب کند.

تولید محتواهای طولانی

اخیرا گوگل نشان داده است که سایت هایی که اقدام به تولید محتواهای طولانی و با بیش از 2000 کلمه می کنند ترافیک بسیار بیشتری به نسبت سایت های دیگر دریافت می کنند. از استراتژی های سئو سایت که باید به آن توجه داشته باشید تمرکز بر روی تولید محتوای طولانی و با کیفیت است که می تواند سبب شود جایگاه شما در رتبه بندی گوگل ارتقا یابد. اما باید توجه داشته باشید که حتما محتواهایی که تولید می کنید، خوانندگان را به خود مجذوب کنند.

تاثیر هدینگ ها در سئو سایت

بهتر است در هنگام تولید محتوا به کمک H2 و H3  نوشته های خود را به چند زیر عنوان تقسیم کنید. نوشتن متن های طولانی به خصوص در موبایل برای کاربران خسته کننده و ترسناک است. از استراتژی های سئو سایت که باید در سال 2024 به آن توجه ویژه ای شود استفاده از تیترهای بیشتر است.

سازگاری با موبایل یا موبایل فرندلی

یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی گوگل که از سال 2015 بر روی آن تاکید دارد، سازگاری وب سایت ها با موبایل است. گوگل اول سایت هایی را ایندکس می کند که برای موبایل بهینه شده اند و در حقیقت نسخه موبایل به عنوان نسخه ی اصلی در نظر گرفته شده است. پس از استراتژی های سئو سایت که باید در نظر گرفته شود موبایل فرندلی بودن سایت است. زیرا پیش بینی می شود تا سال 2025 بیشتر از 75 درصد کاربران سایت ها، از طریق تلفن همراه وارد اینترنت خواهند شد.
سازگاری با موبایل یا موبایل فرندلی

تولید محتوا با رعایت اصل EAT گوگل

گوگل همواره بر این امر تاکید داشته است که کیفیت محتواهای تولید شده بسیار بر رتبه بندی سایت ها تاثیر گذار است. سوالی که برای صاحبان کسب و کارها پیش می آید این است که منظور از تولید محتوای با کیفیت چیست؟ در حقیقت EAT به معنی تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن می باشد. گوگل از این اصل استفاده می کند تا متوجه شود آیا سایت ها محتواهای باکیفیت تولید می کنند یا خیر. از استراتژی های سئو سایت که باید به آن توجه کرد تولید محتوا براساس اصل الگوریتم EAT گوگل است.

استفاده از ویدئو در محتواهای سئو شده

از استراتژی های سئو سایت استفاده از ویدئو در محتواهایی است که تولید می شوند. در سال های اخیر هم شاهد این امر هستید که وب سایت های موفق برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود از ویدئو استفاده می کنند. سئو بطور مداوم در حال تغییر است و برای اینکه شما بتوانید در بین رقیبان خود باقی بمانید باید از تکنیک های جدید استفاده کنید و مدام دانش خود را بروز کنید.

توجه به لینک سازی های با کیفیت

اگر می خواهید در رده کسب و کارهای موفق قرار بگیرید باید بر روی لینک های با کیفیت توجه لازم را داشته باشید. لینک سازی سبب می شود تا ترافیک بسیار بیشتری برای سایت خود جذب کنید. گوگل معتقد است که اگر سایت های دیگر به شما اطمینان کنند، او هم به شما اعتماد می کند. این بدین معنا نیست که شما تنها با لینک سازی می توانید استراتژی های سئو سایت خود را بهبود ببخشید و به رتبه خوبی در گوگل برسید، بلکه باید محتوایی که تولید می کنید هم آنقدر مفید باشد که بتوان از آن به عنوان مرجع استفاده کرد.

توجه به لینک سازی های با کیفیت

چه استراتژی هایی و تکنیک هایی می توانند در سال 2022 در سئو سایت به شما کمک کنند و موثر واقع شوند؟ از چه استراتژی باید استفاده کرد تا در serp گوگل جایگاه بالاتری کسب کرد؟ این ها سوال هایی هستند که توسط همه ی سئو کاران مطرح می شوند. پیش بینی سئو 2024 از نظر 45 متخصص را برای شما بیان می کنیم تا پاسخ سوال های خود را دریافت کنید. به توجه به نظرات این متخصصان متوجه خواهید شد در سال 2022 چه استراتژی هایی می تواند بر تاثیر بگذارد.

با شناسایی عواملی که بر سئو در سال های آینده تاثیر می گذارند می توانید استراتژی مناسبی برای سئو سایت خود انتخاب کنید. از عوامل تاثیر گذار بر seo که در پیش بینی سئو 2022 بیان شده است می توان به هدف کاربران، کیفیت محتوا، تولید محتواهای ویدئویی، اهمیت سرعت بارگذاری صفحه و… اشاره داشت.

استراتژی های سئو در سال 2024

کارشناسان برتر سئو در سال 2024

کارشناسان و متخصصان برتری که به پیش بینی سئو 2024 پرداخته اند عبارتند از:

- کریستینا آزارنکو

- لورن بیکر

- جیسون بارنارد

- ربکا بربل

- کریستینا برادزکی لواسور

- برودی کلارک

- دیو دیویس

- جوری فورد

- کوین ایندیگ

- سئو ایران

تولید محتوای طولانی برای جایگاه بهتر

محتواهای طولانی همچنان برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستند و پیش بینی سئو 2024 این است که این اهمیت بیشتر هم می شود. تولید محتواهای طولانی سبب می شود تا ترافیک بیشتری به سایت شما وارد شود و جالب است بدانید که به کمک محتواهای طولانی می توانید تا سه برابر ترافیک بیشتر نسبت به دیگر محتواها کسب کنید. محتوای طولانی سبب می شود تا کاربران مدت زمان بیشتری در سایت باقی بمانند و هر چه زمانی که کاربر در سایت است بیشتر شود گوگل نیز ترافیک بیشتری به آن سایت اختصاص می دهد.

زمانی که کاربران زمان زیادی در سایت شما می مانند سبب می شود تا الگوریتم های گوگل متوجه شوند که کاربران مطالب سایت شما مفید و مرتبط دانسته اند. این امر با توجه به پیش بینی سئو 2022 از نظر کارشناسان سبب می شود تا در نتایج جستجو جایگاه شما ارتقا یابد.

اهمیت بهینه سازی تصاویر در دریافت ترافیک

گوگل همیشه بیان کرده است که باید به خوبی سایت خود را بهینه کنند. پس تعجبی ندارد که تصاویر در تجربه کاربر کمک کننده هستند. در گذشته بیشتر جنبه زیبایی داشتند. اما در پیش بینی سئو 2022 بیان شده است که توجه کاربران به تصاویر افزایش یافته تا جایی که ممکن است برای خرید بر روی تصاویر کلیک کنند. پس یک متخصص سئو باید تصاویر خود را بهینه کند و از تگ alt مناسب استفاده کند.

توجه به الگوریتم EAT گوگل

بیان کردیم که محتواهای مفید سبب می شوند تا زمان حضور کاربران در سایت افزایش یابد. این امر سبب می شود تا الگوریتم های گوگل با توجه به رفتار کاربران سایت شما را به عنوان سایتی که محتوای مفید به کاربران ارائه می دهد بشناسند. الگوریتم EAT بیان می کند که هر وب سایتی که محتوای مفید ارائه می دهد باید جایگاه بالاتری داشته باشد.

توجه به بازاریابی ویدئویی

در پیش بینی سئو 2022 باید بیان کنیم که بیشتر از نیمی از کاربران در هنگام خرید و ثبت سفارش خود به ویدئوها توجه می کنند. با استفاده از ویدئو های مرتبط و بهینه شده می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. گنجاندن ویدئو در بین محتواها سبب می شود تا کاربران تعامل بیشتری با سایت شما پیدا کنند و سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کنید.

توجه به رابط کاربری سایت

بهینه سازی سایت اصطلاحی است که بسیار گسترده است. این بهینه سازی شامل UX و UI می شود. در پیش بینی سئو 2024  طراحی سایت نقش مهمی در تجربه کاربران دارد. در حقیقت کاربران به مسائل فنی سایت توجهی ندارند و بیشتر با سایتی که برایشان طراحی ارتباط برقرار می کنند. بیان شد که تولید محتواهای طولانی و باکیفیت می تواند به سایت شما کمک کند اما اگر سایت شما طراحی مناسبی نداشته باشد محتواهای شما توجه کاربران را جلب نمی کنند.

بهینه سازی سایت برای نسخه موبایل

گوگل بارها بیان کرده است که همه سایت ها در معرض رتبه بندی موبایل قرار می گیرند. اکثر مردم برای دسترسی به موتورهای جستجو از موبایل استفاده می کنند. پس گوگل هم به ناچار برای کمک به کاربران موبایل بیان کرد که برای کسب جایگاه بهتر در نتایج SERP گوگل باید سایت ها موبایل فرندلی باشند. در پیش بینی سئو 2024 بیان شده است که اگر می خواهید مشتریان شما افزایش پیدا کنند باید سایت خود را برای موبایل بهینه کنید.

توجه به core web vitals

moz در پیش بینی سئو 2024  بیان کرده است که core web vitals عامل جدید رتبه بندی گوگل است. این تغییر در الگوریتم های گوگل به دلیل این است که صاحبان وب سایت ها را تشویق کند تا تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشند. سرعت بارگذاری صفحه، تعامل کاربران و ثبات از عواملی هستند که در نتایج جستجو تاثیر می گذارند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم BERT

در حقیقت الگوریتم برت به دنبال بهبود بخشیدن یا تکمیل کاری است که توسط الگوریتم مرغ مگس خوار بیان می شود. چیزی که سبب برتری الگوریتم BERT شده است این است که به رایانه ها کمک می کند تا رفتار و ارتباط کاربران را بهتر درک کنند. این الگوریتم به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه های جستجو کاربران را درک کنند.

در پیش بینی سئو 2024 باید بگوییم الگوریتم  BERT برای پاداش و یا مجازات وب سایت ها طراحی نشده است اما اگر سایتی به این الگوریتم توجه نداشته باشد با مشکلاتی مواجه خواهد شد. وب سایت هایی که محتوای مفید خود را با توجه به این الگوریتم بهینه می کنند در نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت. سایت هایی که اصطلاحا BERT پسند نباشند در آینده در کلمات کلیدی با شکست مواجه می شوند.

سخن پایانی

استفاده از بهترین استراتژی های سئو سایت سبب می شود تا جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل ارتقا یابد و ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت شما اختصاص داده شود. قبل از اینکه بخواهید در مورد استراتژی های خود تصمیم بگیرید لازم است تا در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید. اما از نکاتی که هرگز نباید آنها را فراموش کنید می توان به سرعت بارگذاری سایت و موبایل فرندلی بودن سایت اشاره کرد.

با توجه به پیش بینی سئو 2022 باید استراتژی های سئو خود را تغییر دهید و تکنیک های خود را بروز کنید. یکی از مواردی که از نظر کارشناسان برتر سئو بسیار بر روی آن تاکید شده است سرعت بارگذاری سایت است. سعی کنید تا جایی که می توانید سرعت بارگذاری است خود را کاهش دهید تا جایگاه تان نیز سریعتر ارتقا یابد.

برچسب ها :

سئو , سئو سایت , استراتژی های سئو سایت ,کسب و کار ,

ارتباط سریع با نیکلاس وب

(مشاوره دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت اختصاصی، شبکه های اجتماعی)

تعرفه و هزینه سئو سایت